09.04.2011

Przedświąteczny czas:)



Bardzo lubię ten okres, choć odczuwam brak czasu i zaczynam być nerwowa z powodu wielu zadań czekających na realizację.
Słoneczne dni obudziły drzewa owocowe oraz zachęciły do porządków w ogrodzie i na tarasie. Wokół robi się już bardzo wiosennie, kolorowo i świątecznie. W Tomaszowej Chacie zakończyły się (wreszcie!!!) porządki po wizycie malarzy. Muszę przyznać, że przebiegło to nadzwyczaj sprawnie i... bezboleśnie.
Podobnie jak inne dziewczyny wykańczam ozdoby oraz kartki wielkanocne, przyozdabiam dom i dumam nad listą potrzebnych artykułów spożywczych. Nie lubię stać w przedświątecznych kolejkach, szkoda mi czasu i brak cierpliwości. Taki harmonogram zadań sprawdza mi się od wielu lat i tak będzie również w tym roku.


Oczywiście czas na krótką przerwę z plackiem drożdżowym musi się znaleźć. Tej chwili przyjemności nie potrafimy sobie odmówić.
Przepis jest tradycyjny, a ciasto wyrabiałam z zastosowaniem drożdży suszonych, w maszynie. To taka moja "szybka wersja", gdy czasu mam niewiele.
Pozdrawiam i życzę słonecznego weekendu w gronie rodzinnym :)




21 komentarzy:

  1. Jakie słodkie wiadereczka:-) Ślicznie! A ten placek tak smakowicie wygląda i tak na mnie patrzy:-)
    Dobrze Tomaszowo, że zakończyłaś poremontowe prace, bo teraz częściej będziesz pisać;-)
    Pozdrawiam Cię serdecznie
    Lusi

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, no jakbyś akurat o mnie myślała, tak z tym drożdżowym trafiłaś :)))
    U mnie też różowe stokrotki (zajrzyj sobie do lewkonii, to obaczysz :)Bardzo przytulny ten kącik przedświąteczny,takie wiadereczka są od dawna obiektem mych westchnień, chyba sobie sprawię :)))
    A teraz zasłużony odpoczynek po malowaniu, co?:) A my wciąż mamy niekończąca się opowieść, dobrze,że jutro niedziela, nie wypada z taczką latać :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Slicznie udekorowalas galazki ,ciasto wyglada prze smacznie.I Tobie duzo pieknosci w dniu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Swoje pierwsze zdanie po prostu wyjęłas mi z ust.Mam tak samo...
    Śliczne dekoracje a ciacho chętnie bym spróbowała...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Uroczy kącik :) Ciasto wygląda na pyszne - ja dzisiaj piekłam drożdżowe, ale rogaliki z powidłami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudnie zagospodarowałaś kącik Śliczne te wiadereczka ;)

    Ciasto wygląda bardzo smakowicie.

    Pozdrawiam, Jagodzianka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciacho wygląda bardzo apetycznie :)) mniam :))
    Kochana, ja z przygotowaniami świątecznymi jestem w lesie, ale może w tym tygodniu coś ruszy .
    Buziaki posyłam wiosenne, mimo, ze za oknem zimno i brzydko :((((

    OdpowiedzUsuń
  8. ja także lubię ten przedświąteczny czas :) zatem udanych i spokojnych! przygotowań Tomaszowo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne aranżacje;)Wiosennie pozdrawiam i ślę ciepłe uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo efektowne Twoje dekoracje wiosenne w wiadereczkach. Miło tu:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna dekoracja świąteczna. U mnie w domu też już czuć święta. Powolutku się przygotowuję do świąt.Sprawdzam przepisy i próbuje;-)))aby w ostatnim dniu nie okazało się że coś jest nie do zjedzenia;-))))
    U Ciebie ciasto wygląda znakomicie.
    Uwielbiam wszelkie drożdżowe;-)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie ptaszorami przyozdobiłaś kącik. Robią wrażenie.
    Już czuję smak ciepłego drożdżowca popitego mlekiem...palce lizać.
    Miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  13. ooj taki placuszek teraz bym zjadla bo jestem glodna, ja niczego na swieta nie przyozdabiam bo czasu mi brak , trudno bedzie jak bedzie :) :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja lubie święta,ale jeszcze bardziej lubie właśnie ten czas przedświąteczny,jest taki uroczysty i nie trwa 3 dni ,nie mija tak szybko i nie ma sie wielkiego brzucha tylko sie czeka:)ciacho wygląda bosko;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tomaszowa, cudne te Twoje wiaderka. Przedświąteczny czas lubię bardzo. Planowanie, dekorowanie, zabieganie i wreszcie finał.

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne wiaderka:))i w ogóle tak wiosennie i kolorowo:))

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dekoracja urocza i taka radosna!!!!ja tez lubię ten czas przed światami ...Miłych i spokojnych przygotowań :)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. te wiadereczka wyglądają fantastycznie i ptaszki na gałązkach :) a ciasto przepysznie uwielbiam drożdżówkę .. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. smacznie i gustownie:o) ściskam

    OdpowiedzUsuń
  20. o drożdżówka, lubię i sama ostatnio piekłam. A co do planowania też sobie obiecuje, że tak zrobię ale potem mi nie wychodzi i znów na hurra

    OdpowiedzUsuń
  21. Życzę Tobie Wesołych Świąt
    pozdrawiam - Dorota

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, poświęcony czas i ciepłe słowo.
Tomaszowa :)